صرفه جویی من = نجات زندگی او !

۱) برای صرفه جویی در خانه وقتی از ماشین ظرف شویی استفاده می‌کنید، بعد از اتمام کار ماشین ظرف شویی، به جای خشک کردن ظرف‌ها توسط سیستم خشک کن ماشین، کافی است درب ماشین را باز بگذارید تا به صورت طبیعی خشک شوند. این کار میتواند بسته به نوع ماشین، بین ۱۵ تا ۵۰ درصد در مصرف برق دستگاه کاهش ایجاد کند.

۲) دمای آبگرم کن خود را روی ۴۹ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. هر ۱۰ درجه کاهش دمای آبگرم کن، میتواند در سال حدود ۱۰۰۰۰۰ تومان در مصرف انرژی خانه‌ی شما صرفه جویی ایجاد کند.

 

۳) برای صرفه جویی در خانه فقط وقتی از ماشین لباسشویی و یا ماشین ظرف شویی استفاده کنید که آنها را به صورت کامل پر کرده باشید و از تمام ظرفیت آنها استفاده کنید.

۴) وقتی از سه راهی استفاده نمی‌کنید آن را از برق بکشید. این دستگاه ها به صورت داخلی مقدار کمی اتلاف دارند که موجب می‌گردد در دراز مدت تاثیر آنها بر روی مصرف برق شما قابل توجه باشد.

۵) کانال‌های عبور هوای منزل را ایزوله کنید که نشتی هوا نداشته باشند. برای مثال کانال کولر. طبق اندازه گیری‌ها حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از هوای تولید شده و در حال عبور از این کانال‌ها به دلیل نشتی تلف می‌شود.

۶) برای صرفه جویی در خانه از سری‌های دوش کم مصرف در حمام استفاده کنید که با مقدار کمتری از آب بتوانید حمام کنید.

۷) از لامپ‌های استاندارد و کم مصرف LCD و LED در منزل خود استفاده کنید. علاوه بر طول عمر بالاتر، حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند.

۸) وقتی در محیط خانه یا اتاق نیستید، لامپ‌های پر مصرف و قدیمی خود را حتما خاموش کنید. زیرا ۹۰ درصد از انرژی این لامپ‌ها به گرما تولید شده و فقط ۱۰ درصد صرف روشنایی می‌گردد.

۹) برای تنظیم دمای منزل از ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی و هوشمند استفاده کنید. این ترموستات‌ها میتوانند تا ۵۰ درصد کل مصرف انرژی خانه‌ی شما را تحت کنترل بگیرند و بیشترین سهم را در کاهش مصرف انرژی شما دارند.

۱۰) نقاطی از خانه که باعث نشتی هوا می‌گردد را ببندید، تمامی درزها را بگیرید. این کار می‌تواند ۳۰ درصد از مصرف انرژی اضافه را در خانه‌ی شما کاهش دهد.

۱۱) برای صرفه جویی در خانه رادیاتور‌ها را بلاک نکنید

۱۲) دما را به آرامی تغییر دهید. تغییر ناگهانی دمای هوا، آب و یا هر چیز دیگری، به دستگاه‌های مربوطه ممکن است فشار وارد سازد.

۱۴) اگر از آبگرم کن‌های قدیمی استفاده می‌کنید، دورتادور آن را با یک پتو ایزوله کنید. زیرا این آبگرم کن‌های مخزنی، مقداری آب گرم درون خود دارند که به مرور دمایش را از طریق بدنه آبگرم کن از دست می‌دهد. ایم کار حدود ۲۵ تا ۴۵ درصد اتلاف انرژی ناشی از آبگرم کن را کاهش داده و تا ۹ درصد هزینه‌ی شما را کاهش می‌دهد.

۱۵) دستگاه‌های خانگی قدیمی معمولا بازدهی پایین‌تری از نمونه‌های جدیدتر دارند و بهتر است آنها را با دستگاه‌های جدید تعویض کنید که انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

 

۱۶) برا گرم کردن و درست کردن غذاها، اگر از ماکروفر استفاده کنید، انرژی کمتری نسبت به استفاده از گاز و ماهیتابه و روش‌های سنتی مصرف می‌شود.

 

۱۷) فیلترهای هوای دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی خود را به موقع تعویض کنید. فیلترهای کثیف در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و مصرف انرژی شما را بالا می‌برد.

 

۱۹) در روز پرده‌های خانه را باز کنید تا نور آفتاب به درون خانه بیاید و شب‌ها پرده‌ها را ببندید.

 

۲۰) مدت زمان دوش گرفتن خود را کاهش دهید. اگر ۴ دقیقه مدت زمان را کاهش دهید ۳۶۵۰ گالن آب در دقیقه صرفه جویی می‌شود.

 

۲۱) یک دستگاه تایمر به آبگرم کن خود متصل کنید که وقت‌هایی که خانه نیستید و شب‌ها، آن را خاموش نگه دارد.

 

۲۳) برای شیر آب خانه‌ی خود آیراتور خریداری کنید و به آن متصل کنید. این دستگاه ساده و ارزان، میزان آب خروجی شیر آب را به شدت کاهش می‌دهد.

 

۲۴) لوله کشی آب گرم خود را مجهز به لوله‌های عایق کنید که گرمای آب در مسیر تلف نشود.

 

۲۵) برای صرفه جویی در خانه وقتی از مانیتور استفاده نمی‌کنید سیستم را در حالت sleep قرار دهید.

 

۲۶) در زمان آشپزی، درب فرگاز خود را بسته نگه دارید تا از اتلاف حرارت جلوگیری کنید.

 

۲۷) برای صرفه جویی در خانه ۵ لامپی که در خانه بیشتر از همه استفاده می‌کنید را با لامپ‌های کم مصرف عوض کنید.

 

۲۸) برای صرفه جویی در خانه برای خشک کردن لباس‌ها از هوا استفاده کنید!

 

۲۹) برای صرفه جویی در خانه هنگام استفاده از لباسشویی از آب سرد استفاده کنید.

 

۳۰) وقتی برای مدتی خانه نیستید آبگرم کن را خاموش کنید. اکثر آبگرم کن‌ها به صورت اتوماتیک بعد از ۱ ساعت از عدم فعالیتشان، روشن می‌شوند.

 

۳۱) شارژرهای دستگاه‌های الکترونیکی خود را وقتی دستگاهی به آنها متصل نیست از برق بکشید. بسیاری از این شارژرها حتی وقتی چیزی را شارژ نمیکنند، اگر در برق بمانند انرژی تلف میکنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید