محله سعادت آباد تهران را بهتر بشناسید

محله سعادت آباد در منطقه ۲ شهرداری و در شمال غرب تهران قرار دارد. نام قدیمی این منطقه سادات آباد بود و با گذشت زمان به سعادت آباد تغییر کرد. با وجود اینکه این محله در شمال غرب تهران است، اما قیمت مسکن در سعادت آباد گاهی از شمال تهران هم بیشتر است. سرتاسر سعادت‌آباد از بوستان‌های زیادی پوشیده شده و این منطقه مراکز اداری، تجاری، بیمارستان‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی دارد. در ادامه این مطلب بیشتر با محله سعادت آباد آشنا می‌شوید.

محلهٔ سعادت آباد کجاست؟
سعادت آباد در شمال غرب تهران قرار دارد. با این وجود از مناطق گران تهران محسوب می‌شود و قیمت خانه در سعادت‌آباد گاهی بالاتر از مناطق شمالی تهران است. سعادت آباد در منطقهٔ ۲ شهرداری تهران واقع شده و از از شرق به بزرگراه چمران، از غرب به بلوار پاک‌نژاد، از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز منتهی می‌شود.

تاریخچه محله سعادت آباد
این منطقه شهر تهران قدمت بسیار زیادی نداشته و از سال ۱۳۲۷در نقشه تهران برای خود جایی پیدا کرده است. این منطقه در ابتدا ریگزار بوده و سیدضیاءالدین طباطبایی با خریدن این زمین‌ها به آبادی آن مشغول شد. نام ابتدایی منطقه در ابتدا سادات آباد بود. دلیل آن هم حضور کارگران سیدی بود که در این منطقه مشغول به کشاورزی بودند. بعد از آباد شدن این دره به مرور زمان کارگرهای دیگر هم به آبادانی آن مشغول شدند که سید نبودند. آنان برای راحت تلفظ کردن، نام این منطقه را به سعادت آباد تغییر دادند.

امکانات محله
سعادت آباد به دلیل جذابیت‌هایی که دارد امکانات رفاهی بسیار زیادی را در خود جای داده است. بر خلاف دیگر منطقه‌های تهران در این منطقه بوستان‌های عریض و طویل زیاد بوده و بسیاری از جوانان و خانواده‌ها برای وقت‌گذرانی به این بوستان‌ها مراجعه می‌کنند. از بوستان‌های معروف سعادت آباد می‌توان به بوستان مدیریت، سعادت آباد، آبشار دلاوران و پرواز اشاره کرد. از دیگر امکانات می‌توان به وجود مال‌ها و مراکز خرید که روزانه جمعیت زیادی را برای خرید کردن در خود جا می‌دهند، اشاره کرد.

معروف‌ترین مراکز خرید سعادت آباد، پرواز، ابریشم و کسری هستند. این منطقه در کنار خانه‌های با متراژ بالا از امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و سوپر مارکت‌های فراوان برخوردار است. همچنین سفارتخانه نیکاراگوئه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و هتل اسپیناس پالاس که بزرگ‌ترین هتل ۵ ستارهٔ ایران است، در این محله قرار دارد.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید