خرید ویلا در شمال همیشه و برای همه جذاب بوده و هست. اما در کنار جذابیت غیر قابل انکار دغدغه های خودش را هم دارد. مشکل اصلی آنجاست که تا زمانی که واقعا یک ویلا نخرید و مدتی ویلا داری نکنید نمی تونید از نزدیک مشکلات آن را لمس کنید. آنچه در ابتدا از بیرون دیده می شود عکس های زیبا از مناظر فوق العاده و ویلاهای رنگارنگ است که با سبک معماری منحصر به فرد خودشان دلبری می کنند. اما آیا همیشه همه چیز همینقدر زیباست؟ تو این مطلب قراره به مواردی از خوبی ها و گاها مشکلات ویلا داری در شمال اشاره کنیم. قبل از خوندن مطلب می تونید مظنه ای از قیمت ها رو در صفحه قیمت ویلا در شمال ببینید. اگر دنبال ویلا داری تو شمالید پیشنهاد می کنم تا انتهای مطلب با ما باشید.

مزایای خرید ویلا در شمال

خب اگر بین خوبی ها و معایب ویلاداری تو شمال قرار باشه یکیو اول بگیم؛ انصافا باید اول مزیت هاشو بگیم که خیلی زیادن و خیلی هم وسوسه کننده. در ادامه چندتا از مهم ترین مزیت های خرید ویلا در شمال رو میگیم:

سفرهایی بدون دلیل و دغدغه

همونطوری که وقتی می خوایم مهمونی بریم دغدغه اصلی اینه که چی بپوشیم؛ وقتی قرار سفر بریم هم دغدغه اول اینه که کجا بریم. این کجا بریم هم به این راحتی ها حل نمیشه. مثلا بعد کلی فکر و بحث به این نتیجه میرسیم که بریم شمال؛ خب کجای شمال؟ جنگل؟ ساحل؟ هردو؟ مازندران یا گیلان؟

با اوضاع اقتصادی فعلی هم که باید دائم تنت بلرزه که الان قیمتا چجوریه و برای یک مسافرت دو روزه چقدر قرار هزینه کنی!

همه این مسائل زمانی که شما یک جای خوب تو شمال دارید تقریبا حل میشه. مثل یک ویلا تو یکی از شهرهای شمالی، با موقعیتی که مورد علاقتون بوده. یک ویلای ساحلی که با پنجره ای رو به دریا، یا یک کلبه چوبی وسط جنگل. حالا فقط کافیه دلتون هوای مسافرت و فرار از روزمرگی کنه. چمدون رو میبندین و تمام!

فرصت زندگی با سبکی متفاوت

قطعا یکی از بزرگترین تفاوت های شمال با بقیه ایران سبک زندگیه. مخصوصا شهرهای بزرگ و صنعتی مثل تهران، مشهد، اصفهان و…. اینکه صبح با صدای خروس از خواب بلندشی و صبحانه شیر و تخم مرغ محلی بخوری؛ یا بری تو حیاط از درخت پرتقال بچینی و گل هارو اصلاح کنی، شب که شد یه پتو بندازی رو شونه هات بشینی رو یک کنده درخت و صدای دریا رو بشنوی و دستاتو روی آتیش گرم کنی.

حوض آب و اردک هایی که برای یک تیکه نون همه جا دنبالت میان. کلبه درختی و گذروندن یک شب تو جنگل با صداهایی که از همه طرف شنیده میشه.

واقعا زندگی تو شمال ازون مدلاست که امروز برای ما اهالی شهری و آپارتمان نشین فقط یه داستان قشنگه که گاهی از این و اون میشنویم. اما برای کسی که یک ویلا تو شمال خریده میتونه واقعیت باشه حتی اگر مدت زمان های کمی رو بتونه اونجا باشه.

حفظ و افزایش سرمایه خانواده

خب همه قشنگی ها و دلبری های شمال یک طرف، بحث پول و سرمایه هم یک طرف! شمال مخصوصا بعضی از شهرها و مناطقش واقعا از قیمت های بالایی برخوردارند. خرید ویلا هم مثل خرید هر دارایی دیگه ای علاوه بر لذت و خوشی باید توجیح اقتصادی هم داشته باشه!

خبر خوب اینکه خرید ویلا در شمال توجیح اقتصادی هم داره. اگر فرصت های سرمایه گذاری در ایران رو به صورت کلی در نظر بگیریم، سرمایه گذاری در ملک حتما یکی از بهترین هاست. خب چه ملکی بهتر از ویلای شمال که هم رشد قیمتی خوبی در چند سال گذشته داشته و پیش بینی میشه در آینده هم داشته باشه و هم میشه ازش کلی استفاده کرد و لذت برد. چه برای خرید و چه برای ساخت ویلا در شمال.

کسب آورده های مادی و معنوی

خرید ویلا در شمال برای شما آورده خواهد داشت. هم منافع مادی و هم منافع غیر مادی. فرض کنید شما صاحب یک ویلا در شمال هستید. در سال اگر 100 روز را هم در ویلایتان بگذرانید بازهم 265 روز دیگر ویلای شما خالی است. چه می شود کرد؟

یک راه این است که به افرادی در منطقه بسپرید در زمانی که شما از ویلا استفاده نمی کنید، ویلا را اجاره دهند که در این صورت می تواند منافع مالی خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

اما همه ما در اطرافمان افراد و خانواده هایی داریم که توان مالی برای خرید ویلا یا حتی اقامت هتل و غیره را ندارند. اینکه چند روز در سال ویلا را به یکی از دوستان یا فامیل قرض دهیم هم آبرو و هم پاداش های معنوی زیادی به دنبال خواهد داشت. چه بسا آن افراد در جایی دیگر لطف شما را به نحوی دیگر جبران کنند که بسیار با ارزش باشد.

معایب خرید ویلا در شمال

از ابتدای این مطلب هرچه گفتیم در تعریف و تمجید از خرید ویلا در شمال بود. (که انصافا تعریفی هم هست). اما خب از قدیم میگن گل بی خار خداست. خرید ویلا در شمال هم در کنار مزایای بسیار زیاد و جذابش نقاط ضعف و گاها ناخوشایندی داره که لازمه برای خرید در نظر گرفته بشه. حالا یه چندتا از اصلی ترین مشکلات خرید ویلا در شمال رو براتون توضیح میدیم:

سفرهای تکراری و اجباری

کلا خاصیت ما آدمهاست که وقتی یه چیزی نداریم انگار نه انگار اما وقتی میخریم دیگه به کم راضی نمیشیم و مدام دوست داریم ازش استفاده کنیم؛ حتی بیشتر از نیازمون!

اگر ویلا تو شمال نداشته باشید شاید سالی یکی دوبار نهایتا برید شمال. ولی وقتی ویلا داشته باشید دیگه اوضاع فرق می کنه. حتی برای تفریحم نرید برای سر زدن به ملکتون و اجبار دورو بریا حتما سالی چندین بار باید برید شمال. البته شاید برای مثلا تهرانی ها خیلی مساله مهمی نباشه. ولی برای کسی که مثلا در مشهد یا اصفهانه می تونه دردسر بزرگی تلقی بشه.

گذشته ازین داشتن ویلا تو شمال احتمالا باعث میشه از مسافرت به سایر شهرهای ایران جا بمونید. خب طبیعیه که شمال همینجوریش وسوسه کننده است و وقتی که ویلا هم داشته باشی این وسوسه چندین برابر هم میشه. اما نباید از یاد ببریم که ایران جاهای دیدنی زیاد داره و هر کدومم قشنگی های مخصوص خودشون رو دارند.

پس اگر ویلا خریدید تو شمال، یادتون باشه که به بقیه ایران هم حتما سفر کنید و از جاذبه های اونها لذت ببرید.

افزایش هزینه های سربار خانواده

از قدیم میگن هرکه بام اش بیش، برف اش بیشتر! ( چه حرفای خوبی میزدن قدیما).

خب شما هر چیزی که بخرید و به دارایی هاتون اضافه کنید، به دنبالش هزینه هاتونم حتما افزایش پیدا می کنه و این اجتناب ناپذیره.

ویلا هم ازین قائده مستثنی نیست. هزینه های آب، برق، گاز و تلفن از یک طرف؛ هزینه های تعمیر و نگهداری هم از یک طرف. حتی وقتی ویلا داشته باشید خود به خود رفت و آمد هاتون به شمال زیاد میشه و همین سفرها هم هزینه های زیادی میتونه روی دستتون بزاره.

مشکلات قانونی و حقوقی احتمالی

آخرین و البته گاهی ترسناک ترین مشکل ویلاهای شمال مسائل قانونی و حقوقی ویلا هاست.

البته ما در مانیشن در یک مقاله (اطلاعات موجود در مقاله توسط یکی از خبرگان ویلا در شمال با سابقه بالا تهیه شده است) با عنوان ” تعیین قیمت ویلا در شمال و مهم ترین نکات برای خرید ویلا” به صورت کامل به نکات قانونی و حقوقی که در خرید ویلا در شمال باید رعایت بشه پرداختیم. اگر قصد خرید ویلا در شمال رو دارید توصیه می کنم حتما مطالعه کنید.

در همین مطلب هم اشاره میشه که واقعا حالت های زیادی وجود داره برای مالکیت زمین در شمال؛ که تعداد زیادیش غیر قانونی هستند.

مواردی هم وجود دارند که بسته به نوع سند مالکیت از رنج های قیمتی متفاوتی برخوردارند و موقع خرید حتما باید به آن توجه داشت.

کلام آخر

حتما مزیت ها و معایب خرید ویلا در شمال خیلی بیشتر از مواردی هست که ما توی این مطلب گفتیم. حتی ممکنه برخی از این مزیت ها فقط برای یک شخص یا گروه خاصی از افراد وجود داشته باشند. خب حالا نوبت شماست تا از تجربیاتتون به ما بگید.

نظرات و تجربیات شما از خرید ویلا در شمال حتما می تونه به کسانی که قصد خرید ویلا دارند کمک کنه و اونها رو از سردرگمی نجات بده. اگر هم انتقادی به نوشته ما دارید و برخی از این نکاتی که بیان شد رو قبول ندارید حتما با دلیل بگید ما خوشحال میشیم و کلی استقبال می کنیم.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید