گرمابسرد کجاست؟

سیمای منطقه

۲۷ آبان ۱۴۰۰ 1217 بازدید

گرمابسرد کجاست؟

خیلی از مردم به مسافرت می‌روند اما فقط از جاهای معروف دیدن می‌کنند. اما گروهی دیگر هستند که ترجیح می‌دهند ناشناخته‌ها را کشف کنند. وقتی گروه دوم از مکانی که رفته‌اند در شبکه‌های اجتماعی عکس می‌گذارند کنجکاو می‌شویم بدانیم آنجا کجاست. گاهی هم در صحبت‌های دیگران می‌شنویم که در منطقه‌ای خوش آب و هوا ویلا اجاره کرده یا ساخته‌اند. ما هم راغب می‌شویم که آنجا را بشناسیم، سری به آنجا بزنیم و با جاذبه‌های آنجا بیشتر آشنا شویم. امروز می خواهیم در حوالی جاده فیروزکوه جایی را به شما معرفی کنیم که در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز جا خوش کرده است. بیایید بدانیم گرمابسرد کجاست؟ و با مشخصات این روستا بیشتر آشنا شویم.

دریاچه آهنک در نزدیکی گرمابسرد قرار دارد.

 

دماوند و تقسیمات جغرافیایی

 

شهرستان کوهستانی دماوند در شمال شرق استان تهران از دو بخش مرکزی و رودهن و همچنین از ۵ دهستان به نام‌های ابرشیوه، تاررود، جمع آبرود، آبعلی و مهرآباد تشکیل شده است. بخش مرکزی قسمت‌های شمالی، شرقی و جنوبی دماوند را شامل می‌شود که دهستان ابرشیوه نیز در بخش مرکزی دماوند قرار دارد. روستای گرمابسرد زیر مجموعه دهستان ابرشیوه است. با ما در جاده همراه بمانید تا ببینیم موقعیت گرمابسرد دماوند کجاست؟

 

موقعیت گرمابسرد دماوند در نقشه

 

گرمابسرد دماوند

در مسیر غرب به شرق جاده فیروزکوه در فاصله ۴۵ کیلومتری دماوند بعد از اینکه تابلوی روستای جابان را دیدید به سمت جنوب تغییر مسیر دهید. با ادامه مسیر ۲۰ کیلومتری به گرمابسرد می‌رسید. به گرمابسرد خوش آمدید. نام محلی گرمابسرد، گرموسر است که بیشتر اهالی آنجا به زبان کردی صحبت می‌کنند. از آنجایی که گرمابسرد یک منطقه کوهپایه‌ای است، کشت دیم بسیار رواج دارد. هندوانه، انار، گندم، آویشن، زعفران، قارچ، سیب زمینی و چغندر از محصولات دیگر گرمابسرد هستند.

 

امکانات گرمابسرد

 

گرمابسرد به دلیل داشتن آب و هوای بکر در فصول گرم سال، منطقه‌ای ییلاقی به شمار می‌رود. از این رو اگر به نقشه گرمابسرد دماوند در طی سال‌های مختلف دقت کنیم خواهیم دید امکانات گرمابسرد نسبت به گذشته بهتر شده است. همچنین چون فاصله گرمابسرد تا تهران (با احتساب مبدا از ابتدای جاده دماوند) ۹۰ کیلومتر است با یک تا یک ساعت و نیم رانندگی می‌توان به آنجا رسید، از این رو بسیاری با گرفتن مجوز ساخت گرمابسرد در آنجا ویلاسازی می‌کنند تا هر موقع که خواستند بتوانند به راحتی به ویلای خود در منطقه‌ی خوش آب و هوای گرمابسرد بروند.

 

گرمابسرد و اطراف آن

 

باغات و زمین‌های سر سبز منطقه ییلاقی گرمابسرد دیدنی‌های خود را دارند. چشمه گرمابسرد، سقزدره، دره گشاد، گرمابسرد دشت سوم، دریاچه آهنک، کفتار دره پایین، کفتار دره بالا و …. از جاذبه‌ های گردشگری گرمابسرد و اطراف آن هستند. روستاهای مغانک، آینه ورزان، جابان، خسروان، شهر آبسرد و غیره نیز از جاهای دیدنی اطراف روستای گرمابسرد هستند. اکنون که می‌دانید گرمابسرد کجاست؟ با دوستان و خانواده قرار بگذارید که یک روز برای دیدن منظره‌ای زیبا و دلنشین در میان کوهستان راهی سفر به مقصد گرمابسرد شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر از املاک و مستغلات منطقه گرمابسرد با ما تماس بگیرید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید