موارد تحت پوشش بیمه عمر

اگر قصد خرید بهترین بیمه عمری را دارید که متناسب با شرایط خود و نزدیکان‌تان باشد، بهتر است حتما پوشش‌های مختلف آنها را بررسی و براساس نیازهای خود و خانواده‌تان پوشش‌های بیمه‌نامه را انتخاب کنید. به‌طور کلی پوشش‌‌های اصلی بیمه عمر عبارتند از:

پوشش بیماری‌‌های خاص

یکی از پوشش‌های مهم بیمه عمر جبران هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص برای بیمه‌شده است. منظور از بیماری‌های خاص هم سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن (قلب/کلیه، پیوند مغز استخوان، کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند) است.

خیلی از شرکت‌های بیمه بیماری‌‌های مولتیپل اسکلروزیس (MS)، بیماری وخیم کبدی و بیماری‌‌های مزمن ریوی را تحت پوشش طرح امراض خاص بیمه عمر قرار می‌دهند. البته این پوشش مشروط به این است که بیمه شده قبل از ۶۰ سالگی و بعد از شروع بیمه عمر خود به این بیماری‌ها مبتلا شده باشد. در ضمن استفاده از پوشش امراض خاص، برای تمام بیماری‌ها یک دوره انتظار 6 تا ۹ ماهه دارد؛ مثلا دوره انتظار برای بیماری MS ۱۸۰ روز است.

پوشش نقص عضو و از کار افتادگی

بیمه‌شده‌ها با پرداخت اولین قسط از بیمه‌نامه مشمول این پوشش می‌شوند و از این طریق دیگر نگران آینده خانواده خود در صورت بروز حادثه و فوت نخواهند بود. در زمان عقد قرارداد بیمه عمر، شخص بیمه‌شده می‌تواند تا ۱، ۲ و یا ۳ برابر سرمایه فوت خود را به عنوان پوشش فوت بر اثر حادثه انتخاب کند. در صورت فوت هم شرکت بیمه سرمایه بیمه عمر را به‌اضافه اندوخته تشکیل شده تا زمان فوت، به ذی‌نفعان (که در قرارداد بیمه ذکر شده) پرداخت می‌کند.

پوشش‌های فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه

بیمه‌شده‌ها با پرداخت اولین قسط از بیمه‌نامه خود مشمول این پوشش می‌شوند و از این طریق دیگر نگران آینده خانواده خود در صورت بروز حادثه و فوت نخواهند بود. در زمان عقد قرارداد بیمه عمر، شخص بیمه شده می‌تواند تا ۱، ۲ یا ۳ برابر سرمایه فوت خود را به عنوان پوشش فوت بر اثر حادثه انتخاب کند. در صورت فوت هم شرکت بیمه سرمایه بیمه عمر را به اضافه اندوخته تشکیل شده تا زمان فوت، به ذی نفعان (که در قرارداد بیمه ذکر شده) پرداخت می‌کند.

 

 

 

پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی

در بسیاری از بیمه‌های عمر، هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه به بیمه شده پرداخت خواهد شد و این پوشش معمولا یک سقف حداکثری دارد.

خسارت‌های تحت پوشش بیمه عمر برای پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی شامل موارد زیر می‌شود:

خدمات درمانی تحت پوشش توضیحات
بستری در بیمارستان

شامل خدمات جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و سنگ‌شکن

شامل خدمات جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و سنگ‌شکن
 

جراحی‌های ضروری برای درمان سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، قلب، پیوند ریه، کلیه، کبد و مغز استخوان

 

جراحی‌های ضروری برای درمان سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، قلب، پیوند ریه، کلیه، کبد و مغز استخوان

 

طراحی شده با بترداکس

کلیک کنید