محله گیشا کجاست؟

گیشا محله‌ای در غرب تهران واقع در منطقهٔ ۲ شهرداری بوده که با محله‌های شهرک قدس، مرزداران شرقی و شهرآرا همسایه است. ویژگی منحصر به فرد این محله که به‌نام کوی نصر هم شناخته می‌شود، وجود خیابان‌هایی با سراشیبی زیاد است. خیابان‌هایی که هر یک، عددی را تا شمارهٔ ۴۱ به خود اختصاص داده‌اند.

سمت راست خیابان اصلی گیشا کوچه‌هایی با اعداد زوج و نوساز است که به پارک گفتگو منتهی می‌شود. سمت چپ هم کوچه‌هایی با اعداد فرد دارد که بیشتر خانه‌های ویلایی در آن‌ها ساخته شده‌اند.

این محله چهار عنصر اصلی دارد:

برج میلاد
پارک گفتگو
پاساژ نصر
پل گیشا
تهرانی‌ها گیشا را یکی از اصیل‌ترین محله‌های شهر می‌دانند. اصالتی که پل قدیمی گیشا آن را به گذشته و دوران پهلوی وصل می‌کند.

موقعیت ممتاز محله، دسترسی آن به اتوبان‌های اصلی شهر است. در شمال این محله اتوبان حکیم، در شرق آن اتوبان چمران، در غرب اتوبان شیخ فضل الله نوری و در جنوب آن بزرگراه جلال آل احمد قرار گرفته است. به دلیل همین دسترسی، سکونت و زندگی در گیشا و کوچه پس کوچه‌های آن موج می‌زند.

بعضی از خانه‌های این محله همچنان حالت ویلایی خود را حفظ کرده و نمای سنگ سفید با پنچره‌های بلند دارد. اما بیشتر خانه‌های این محله نوساز بوده و اغلب بین ۴ تا ۵ طبقه ساخته شده‌اند. به همین دلیل در محله شاهد آژانس های املاک زیادی هستیم که نشان از رشد و رونق خرید و فروش دارد.

طراحی شده با بترداکس

کلیک کنید