محله فرحزاد تهران کجاست؟

فرحزاد یکی از مناطق خوش آب‌وهوا در شمالی‌ترین نقطه منطقه ۲ تهران است. فرحزاد تهران از غرب با شهرک نفت و کوهسار، از شرق با شهرک پاسارگاد و مخابرات و از جنوب با بزرگراه یادگار امام همجوار است. این محله که جزو محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود، به دلیل وجود آب‌وهوای خوب و رستوران‌های متنوع، ییلاق گردشگران تهرانی است. به همین دلیل تهرانی‌ها با شنیدن سفره‌خانه فرحزاد به یاد آب‌وهوای خوب و رستوران‌های دلچسبش راهی شمال شهر تهران می‌شوند تا از طریق بزرگراه یادگار امام، جاده فرحزاد و بلوار فرحزادی شهرک غرب به این محله زیبا برسند.

محله فرحزاد تهران

فرحزاد قدیمی منطقه‌ای وسیع از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی است و مرز شمالی آن خیابان تبرک نام دارد. خیابانی که به سمت شرق این محله کمی مایل شده و به نوعی مرز فرهنگی نیز محسوب می شود. شمال محله فرحزاد تهران، بافت قدیمی را به خوبی حفظ کرده و خبری از خیابان‌های طویل و عریض شهری در آن نیست.

در سمت جنوب این محله، مجتمع‌های پرسنل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته‌اند. خیابان کوهستان مرز جنوبی این محله بوده که بافت آن متفاوت از فرحزاد قدیم است. این بخش، حال‌وهوای تهران امروز را دارد. مرز جنوبی محله فرحزاد تهران به اتوبان یادگار امام و رودخانه پونک ختم می‌شود که در آن محدوده، بافت سنتی و قدیمی فرحزاد حفظ شده است. مرز شرقی فرحزاد، خیابان گلپاد و جادهٔ قدیم امامزاده داوود است که در انتهای آن نیز شهرک‌های مسکونی قرار گرفته‌اند.

محله فرحزاد در جهت غربی محدود به رودخانهٔ فرحزاد است. رودخانه‌ای که از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و در اطراف آن رستوران‌های زیادی به چشم می‌خورد.

طراحی شده با بترداکس

کلیک کنید