زندگی زیباست اگر..

” پس اندازی طلایی ” اولین جمله ای بود که وقتی بروشور بیمه عمر و تامین آتیه رو می خواند توجهشو جلب کرد .

شم اقتصادی خوبی داشت و یه سرو گردن از هم سن و سالای خودش جلوتر بود . همیشه اطرافیانش او را به خاطر این ویژگیش تحسین می کردند.

به نظرش پس اندازی مطمئن و سودآوری می آمد . با یه حساب سرانگشتی به این نتیجه رسید با خرید یک بیمه نامه عمر و تامین آتیه و پس انداز بعد از چند سال سرمایه چشمگیری نصیبش میشود .

به خودش و شم اقتصادیش ایمان داشت . آرزوها و برنامه های زیادی برای این سرمایه چند صد میلیونی داشت .

با هیجان بیشتری به خواندن بقیه بروشور ادامه داد : ” سرمایه تشکیل شده در این بیمه نامه برای تامین مواردی از قبیل تهیه مسکن ، هزینه های ازدواج و تحصیل استفاده می شود.

پس از کلی پرس و جو ، حالا دیگه کاملاً مطمئن شده بود که خرید این بیمه نامه یه فرصت طلایی برای ساختن آینده ای مطمئن در زندگیش است. برق خوشحالی رو می شد در چشمانش دید .

نیوشا مصمم بود از همین الان که ۲۵ سال سن دارد، آینده اش رو بسازه .

اواخر اردیبهشت ماه بود که یه بیمه نامه عمر و تامین آتیه ۲۰ ساله ، با حق بیمه­ای ماهانه ۴۰۰ هزار تومان خرید .

مطمئن بود که با پس انداز هفته ای فقط ۱۰۰ هزار تومان ، بهترین سرمایه گذاری رو انجام داده است.

هر روز بهتر از گذشته و به امید فردایی بهتر و روشن تر زندگی می کرد ، احساس شعف و شادمانی سراسر وجودش را فراگرفته بود . تصمیم داشت همزمان با ساگرد تولدش، یک سالگی بیمه عمر و تامین اش را جشن بگیره . ولی متاسفانه خوشحالی او چند ماه بیشتر دوام نداشت .

اون روز بی هیچ دلیل و سابقه بیماری پس از سردرد و اختلال بینایی شدید ، ۳ بار تشنج می­کنه و پس از تشخیص پزشکان به علت عارضه آسیب عروق مغزی در بیمارستان بستری می شود . به یکباره دنیا بر سرش خراب شد. باورش نمی شد ولی واقعیت داشت ، بیماریش ، بیماری خاصی بود .

– بیمه دارید؟ اولین جمله­ ای بود که از زبان پرستار بخش شنید .

نگرانی را می شد در چشمان پرستار دید ، نمی دونم نگران بیماری بود یا هزینه های درمان .

بی معطلی گفت : بله بیمه عمر دارم و می تونم از پوشش بیماری های خاص استفاده کنم . تمام بروشور بیمه عمر را از بر بود و دایم تو ذهنش مرور می کرد “در صورت انتخاب پوشش های تکمیلی بیمه عمر و تامین آتیه مانند بیماری های خاص و حادثه در هنگام خرید بیمه نامه ، علاوه بر استفاده از سرمایه بیمه عمر و پس انداز ، شرکت بیمه متعهد می­شود در صورت وقوع حادثه ، سرمایه بیمه حادثه و در صورت ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان ، سکته قلبی و مغزی ، جراحی عروق قلبی ، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن و … ، سرمایه بیماری های خاص را تا مبلغ ۳۶میلیون تومان به بیمه گذار پرداخت نماید.”
بغض راه گلو شو بسته بود ، عرق سرد روی پیشونی و اشک تو چشماشو پاک کرد و زیر لب خدا رو شکر می کرد . نمی دونست باید خوشحال باشد یا ناراحت . دلش نمی خواست اینجوری و در این موقعیت از بیمه عمرش استفاده کند . بی درنگ حرفای مادرش تو ذهنش تداعی شد که می­گفت هیچ کس از فردای خودش خبر ندارد و همیشه باید منتظر اتفاقای غیرمنتظره بود .

نفس عمیقی کشید. آرامش عجیبی توام با حس پیروزی تو دلش احساس می کرد .

پس از مراجعه به شعبه بیمه پاسارگاد و تکمیل مدارک ، مبلغ ۳۶میلیون تومان بابت خسارت بیماری های خاص دریافت کرد و با آن مبلغ قسمتی از هزینه های بیمارستان را پرداخت می­کند .

باورش نمی شد که فقط با پرداخت ۱۲ ماه حق بیمه که جمعاً مبلغی در حدود ۴میلیون و هشتصد هزار تومان می شد مبلغ ۳۶میلیون تومان بابت پوشش تکمیلی بیماریهای خاص دریافت کند.

نیوشا در کمال ناباوری پس از معاینات مکرر پس از ۲ هفته به علت آسیب عروق مغز دچار ایست قلبی می شود و فوت می کند . پس از فوت از محل سرمایه بیمه عمر مبلغ ۱۲۰میلیون تومان بابت سرمایه بیمه عمر به موسسه خیریه ای که نیوشا به عنوان ذینفع قرارداد بیمه تعیین کرده بود پرداخت می شود .

حق با نیوشا بود ؛ درست زمانی که گمان می کنیم در حال صعود هستیم ناگهان تندبادی از راه می رسد و ما را درهم می پیچاند و به قعر دره می فرستد ، در این مواقع دیگر نه فکرمان کار میکند و نه ذهن یاری مان می دهد و نه کسی توان کمک به ما را دارد ،شاید تنها کسی که می تواند ما را آن گونه که می خواهیم و آرزو داریم حمایت کند ، کسی نیست جز خودمان.

نیوشا نتونست از سرمایه بیمه اش برای دنیای پرآرزویش استفاده کنه که خیلی ها استفاده کرده و می کنند ولی تونست حتی در نبودش هم به انسان های نیازمند کمک کند .

یاد حرفای نیوشا افتادم که می گفت : بیمه عمر و تامین آتیه بهترین پشتوانه و سرمایه گذاری برای آینده است .نیوشا دیگر در بین ما نیست ولی ما به آینده امیدواریم ، آینده ای که هیچ کس از فردای آن خبر ندارد . آینده مال من و توست ،این باور را زندگی کن.

کسب اطلاعات بیشتر 09128695386

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید