بیمه آتش سوزی بر عهده مالک است یا مستاجر؟

همانطور که در مقالات گذشته هم صحبت شد، بیمه آتش سوزی دارای کمترین ضریب نفوذ در میان بیمه‌هاست و نیاز به شناسانده شدن دارد. اگرچه نرخ بیمه آتش ­سوزی، در واحدهای مسکونی، بسیار پایین است، اما توجه کمتری در جامعه به آن شده است. شاید یکی از دلایل آن، عدم اطلاع از قیمت این بیمه نامه باشد، بیمه آتش سوزی بر خلاف تصور بیمه ای گران و لوکس نیست و شما می توانید تنها با پرداخت ۲۰ هزار تومن، آپارتمان ۱۰۰ متری به همراه ۳۰ میلیون تومان اثاثیه را بیمه کنید، حتی می‌توانید با پرداخت ۱۵هزار تومان بیش‌­تر، پوشش اضافی زلزله هم خریداری کنید.

قطعا اگر این مبلغ کوچک را نپردازید، در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی مثل آتش سوزی و زلزله، مجبور هستید چندین برابر این مبلغ را هزینه کنید.

بیمه آتش سوزی چیست؟
بیمه آتش سوزی پوششی‌ است‌ که‌ خسارات‌ و زیان های‌ مالی و مادی که بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی به اموال و دارائی‌های بیمه گذار وارد می شود را جبران می نماید. بنابراین، در این نوع از بیمه خسارت‌های مالی مورد تأمین قرار می‌گیرند نه خسارت‌های جانی و بدنی

بیمه ساختمان بر عهده مالک است یا مستاجرفرقی نمی کند که شما مالک باشید یا مستاجر، در هر صورت بیمه آتش سوزی هنگام بروز حوادث به شما کمک می کند.

شما به عنوان مالک می توانید ساختمان خود را بیمه کنید تا در صورت بروز حادثه خیالتان از بابت خسارت‌های آن راحت باشد . گاهی حادثه ای در ملک اتفاق می افتد که ناشی از خسارت عمدی مستاجر به ملک نیست و ریشه حادثه در قبل از دوران اجاره مستاجر بر می گردد، در این خصوص بیمه‌ها می توانند به این اتفاق خسارت پرداخت کنند و اگر صاحب ملک از پوشش بیمه استفاده نکند می بایست خود این خسارت را بر عهده گیرد.

همچنین اگر مستأجر باشید و صاحبخانه تمایلی برای بیمه کردن خانه خود نداشته باشد، شما می‌توانید خودتان برای آن اقدام کنید. علاوه بر آن می‌توانید وسایل و اثاثیه با ارزش خود را بیمه کنید تادر صورت بروز حوادث، پرداخت خسارت های مالی آن به شرکت بیمه واگذار شود.

بیمه ساختمان بر عهده مالک است یا مستاجر

جبران خسارت آتش سوزی منزل بر عهده چه کسی است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت مالک و مستاجر که شامل مستاجر ملک مسکونی یا تجاری است می توانند به صورت مجزا یا به صورت توافقی ملکی را بیمه کنند. تا در صورت بروز حادثه بیمه خسارات های وارد شده بر ساختمان، اثاثیه و یا اجناس را پرداخت نماید.

در صورتی که مالک ساختمان را بیمه نکند، مستاجر می تواند پایین ترین سطح پوشش بیمه آتش سوزی را انتخاب نماید و تمرکز خود را بیشتر بر روی ارزش لوازم خانه نماید، تا در صورت بروز حادثه شرکت بیمه خسارات وارده بر لوازم را پرداخت نماید.

جبران خسارت آتش سوزی منزل بر عهده چه کسی است؟

بیمه آتش سوزی چه خطراتی را تحت پوشش قرار می دهد؟
در صورت خرید بیمه آتش سوزی ساختمان در برابر خطرات زیر بیمه می شوند:

خطرات اصلی تحت پوشش بیمه آتش سوزی:
آتش: ترکیب هرماده با اکسیژن به شرطی که به همراه شعله باشد. پس منظور آتشی است که غیرقابل مهار باشد. به عنوان مثال از بین رفتن شی در داخل بخاری و یا داخل کوره شامل بیمه نمی‌شود.

صاعقه: صاعقه بر اثر برخورد دو ابر دارای بارهای مثبت و منفی ایجاد می‌شود و به اشیاء داخل زمین خسارت وارد می‌کند.

انفجار: هرنوع آزاد شدن انرژی حاصل از انبساط گاز با بخار، مانند کپسول گاز

خطرات اضافی تحت پوشش بیمه آتش سوزی:
زلزله
شکست شیشه
سرقت
سقوط هواپیما(در این حالت فاصله مورد بیمه از فرودگاه مهم است).
سیل
ترکیدگی لوله آب
طوفان
ریزش سقف ناشی از سنگینی برف
ریزش، رانش و فروکش کردن زمین
ریزش کوه و سقوط بهمن
برخورد اجسام خارجی به ساختمان
مسئولیت خسارت ناشی از انفجار و آتش‌سوزی وارد شده به همسایگان
نشت دستگاه آب‌افشان
تفاوت بیمه آتش سوزی و بیمه زلزله
با توجه به پوشش های ارائه شده در بیمه آتش سوزی، می توان گفت بیمه زلزله نوعی از بیمه آتش سوزی است که خسارات مالی واردشده به ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی و صنعتی و همچنین اثاثیه را جبران می‌کند.

از آنجایی که تفاوت وجه پرداختی برای خرید بیمه آتش سوزی و زلزله اندک است، توصیه می شود با توجه پوشش بالاتر بیمه آتش سوزی از این بیمه استفاده کرده و ساختمان را در برابر حوادث پیش بینی نشده ایمن کنید.

در صورتیکه مایل هستید تا از پوشش‌های مختلف بیمه آتش سوزی و نرخ شرکت‌های مختلف بیمه اطلاع پیدا کنید، می‌توانید با 09128695386 تماس حاصل فرمایید و با توجه به شرایط ارائه شده بهترین بیمه آتش سوزی را انتخاب نمایید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید