۱۳ آذر روز بیمه مبارک

در سال ۱۳۸۱ روز ۱۳ آذر به مناسبت صدور اولین بیمه نامه در ایران به نام روز بیمه نامگذاری شد. این روز برای یادآوری اهمیت هرچه بیشتر بیمه در تأمین رفاه و آسایش در تقویم نامگذاری شده است. شاید بتوان گفت بیمه در جهان قدمتی چند هزار ساله دارد. پیش از این نیز درباره تاریخچه بیمه در ایران و جهان با شما سخن گفته بودیم.

پیشنهاد تشکیل یک شرکت بیمه ایرانی در سال ۱۳۱۰ توسط یک ایرانی به نام دکتر الکساندر آقایان (که سابقه فعالیت در شرکت بیمه روسی نادژدا را داشت) به علی اکبر داور، وزیر مالیه وقت مطرح شد. در تاریخ ۱۵ آبان سال ۱۳۱۴، شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه دو میلیون تومان به عنوان اولین شرکت ایرانی بیمه تاسیس شد. داور در این روز، پس از سخنرانی کوتاهی در افتتاحیه این شرکت، منزل مسکونی خود را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی درآورد و بدین ترتیب نخستین بیمه‌نامه صادره در ایران، در همین روز به نام وی ثبت شد.

در واقع پانزدهم آبان‌ماه ۱۳۱۴ به‌عنوان اولین روز فعالیت بیمه‌گری یک شرکت رسمی بیمه ایرانی روز بیمه نامیده شد.

۳۰ سال بعد از این بدعت‌گذاری، بحثی از نام‌گذاری روزی در سال به نام روز بیمه به‌طور رسمی مطرح نبود، ولی در سال ۱۳۴۷ از طرف دولت روز ، ۱۵ آبان به‌عنوان روز بیمه به رسمیت شناخته شد.

به همین مناسبت با حضور وزیر دارایی وقت و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی ارشد کشور مراسمی در هتل هیلتون (استقلال فعلی) برگزار گردید و همزمان در سراسر کشور نیز این روز پاس داشته شد. این نکوداشت سال‌های بعد از آن هم تکرار شده است.

پس از تصویب قانون اداره امور شرکت‌های بیمه در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۷ توسط بیمه مرکزی ایران به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه، تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۷ به‌عنوان روز بیمه تعیین و از آن سال به بعد در چنین روزی سمیناری از طرف آن سازمان هرساله با حضور همه شرکت‌های بیمه ترتیب می‌یابد.

جایگاه بیمه در زندگی ما

بیمه یکی از آن چیزهایی‌ست که ما هرروزه در زندگی خود به فراموشی می‌سپاریم اما شاید امروز فرصت مناسبی باشد تا با نگاهی دوباره به شرایط و وضعیت زندگی و خانواده‌تان، خود و عزیزانتان را با بیمه محافظت کنید.

 

فرقی نمی‌کند که کجا و در چه شرایطی زندگی می‌کنید؛ زندگی هرکسی بنا به وضعیت آن در معرض ریسک‌ها و خطراتی قرار می‌گیرد.

 

برای تعیین آن که چه بیمه‌ای برای شما و خانواده‌تان لازم و ضروری است حتما با یک کارشناس بیمه مشورت کنید. اما در مرحله اول می‌توانید این عوامل را در زندگی‌تان ارزیابی کنید:

آیا اخیرا تغییری در خانواده‌تان داشته‌اید؟ آیا خانواده شما بزرگتر شده یا افرادی خانواده شما را ترک کرده‌اند؟

آیا تصمیم به خرید خانه جدید دارید؟

آیا منزل شما در مناطقی قرار دارد که در معرض خطر و ریسک زیادی مانند زلزله، سیل و آتش‌سوزی است؟

آیا در آینده نزدیک تغییر بزرگی در زندگی شما قرار است رخ دهد؟

آیا شغل شما ایجاب می‌کند مرتبا در مواجهه با عواملی پرخطر باشید؟

پیش از هر چیز این عوامل را در زندگی خود بررسی کنید و بیمه‌هایی که این خطرات را پوشش می‌دهند را بررسی و با هم مقایسه کنید. برای این کار می‌توانید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید