بهترین بیمه ساختمان و معرفی انواع بیمه برای ایمن سازی ساختمان

بهترین بیمه ساختمان تعریفی است که بازده آن در زمان وقوع حوادث و خدمات پس از آن مشخص می گردد. از امور حیاتی در زمینه مدیریت ساختمان این است که مدیر ساختمان را بیمه نماید زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند. ممکن است هر لحظه حادثه‌ای رخ دهد و طی آن به انسان‌ها و ساختمان‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد شود. با توجه به افزایش قیمت‌ها و رواج گرانی، ساخت دوباره یک خانه ساده برای افرادی با درآمد متوسط بسیار سخت و حتی غیر ممکن است، چه برسد به ساخت منزل برای افرادی که درآمد پایینی دارند و جزو اقشار ضعیف جامعه هستند. در مواردی که مدیر ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان را نصب و راه اندازی نموده است، هزینه بیمه بر عهده تمامی ساکنین است و بین واحد ها تقسیم می گردد.

 

 

 

بهترین بیمه ساختمان و تعریف کلی بیمه

بیمه به قراردادی گفته می‌شود که طی آن بیمه‌گر به بیمه‌گذار تعهد می‌دهد در صورت وقوع حوادث، خسارت وارد شده بر بیمه‌گذار را در ازای وجهی که دریافت کرده است، جبران کند و یا بخشی از خسارت را بپردازد. بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه یعنی همان وجهی که به بیمه‌گر پرداخت کرده است، جان و مال خود را تحت پوشش بیمه مانند بیمه ساختمان قرار می‌دهد. حال بهترین بیمه ساختمان، بیمه ای است که مقدار بیشتری از خسارات و جبران آن ها را تحت پوشش قرار دهد و از خدمات بهتری برخوردار باشد.

 

 

 

در قرارداد بیمه به چه مواردی باید توجه شود؟

بهترین بیمه ساختمان و معرفی انواع بیمه برای ایمن سازی ساختمان

 

در قرارداد بیمه باید به موارد مختلفی توجه کنید و پس از مطمئن شدن از تمامی موارد، فرم‌ها را امضا کنید و قرارداد ببندید. از جمله مواردی که باید در بیمه ساختمان و منازل مسکونی به آن توجه کنید، این است که موارد و شرایط پوشش بیمه چیست و چه مواردی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند، هزینه‌ای که شما پرداخت خواهید کرد چه مقدار است و در برابر خسارت، چه میزان به شما حق بیمه پرداخت خواهد شد. تفاوت بهترین بیمه ساختمان با سایر بیمه ها در همینجا مشخص می گردد.

 

 

 

انواع بیمه ساختمان و منازل مسکونی

بیمه ساختمان و منازل مسکونی انواع مختلفی دارد و بهترین بیمه ساختمان، حوادث بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. از جمله خطرهای تحت پوشش بیمه منازل مسکونی، حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و حوادث دیگری مانند آتش‌سوزی و سرقت است.

 

 

 

بیمه ساختمان در رابطه با آتش سوزی

بیمه ساختمان و منازل مسکونی از نوع بیمه آتش‌سوزی زیرشاخه‌های مختلفی دارد. بیمه آتش‌سوزی در اصل منزل مسکونی شما را در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار بیمه می‌کند؛ اما این نوع از بیمه منازل مسکونی، شاخه‌های فرعی هم دارد که شما با پرداخت حق بیمه آن‌ها می‌توانید از خدمات بیمه بهره ببرید.

این شاخه‌های فرعی از این نوع بیمه ساختمان و منازل مسکونی شامل زلزله، سیل، طوفان، تندباد، سقوط بهمن، سرقت، سقوط هواپیما، طغیان آب دریا و رودخانه، ترکیدگی لوله آب، تندباد، گردباد، نشست و رانش زمین، شکست شیشه، سقوط بالگرد یا قطعات آن، برخورد اجسام خارجی، هزینه پاک‌سازی و جمع‌آوری ضایعات ناشی از خطرات مشمول بیمه، خرابی در اثر ضایعات ناشی از آب باران و برف و … می‌شود.

 

شما می‌توانید با توجه به حوادثی که بیشتر در محله زندگی‌تان رخ می‌دهد، خانه خود را بیمه کنید. برای مثال، افرادی که در نزدیکی فرودگاه‌ها سکونت دارند می‌توانند از بیمه سقوط هواپیما استفاده کنند. در این انواعی از بیمه منازل مسکونی که قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر بیمه‌ها دارد، نرخی که در بیمه‌نامه ثبت می‌شود با توجه به ارزش ساخت دوباره ساختمان در صورت خسارت دیدن و ارزش اثاثیه‌ای که در منزل مسکونی وجود دارد تعیین می‌شود. تمامی این هزینه ها با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان تعریف می گردد تا همه ی ساکنین از آن مطلع گردند. مدیریت بیمه ساختمان یک تکلیف اجباری برعهده ساکنان ساختمان است و وظایفی است که باید در زمینه مدیریت ساختمان انجام شود. جالب اینجاست که بهترین بیمه ساختمان بیمه ای است که در انجام وظایف خود سهل انگاری نکند و به دنبال آن ، اگر خسارتی به ساختمان وارد شود مسئولیت سنگین جبران خسارت را برعهده خواهد داشت.

 

 

 

انتخاب بهترین بیمه ساختمان از مهمترین وظایف مدیر است

طبق ماده 14 قانون تملک آپارتمان ها، مدیر ساختمان که از سوی مالکان برای اداره امور مجموعه ساختمان انتخاب می شود و کتبا یا عملا این مسئولیت را می پذیرد، مسئولیت دارد کل ساختمان را در مقابل حادثه آتش سوزی نزد یکی از بهترین بیمه ساختمان، بیمه کند.

 

 

 

ارتباط مسئولیت مدیر با دستمزد

در برخی از ساختمان ها به دلیل واحدهای زیادی که ساکن هستند و وقت زیادی که مدیر برای کارهای مدیریت ساختمان می گذارد برای وی دستمزدی در نظر می گیرند. حال این سئوال پیش می آید که در صورت عدم مدیریت بیمه ساختمان توسط بهترین بیمه ساختمان و در شرایطی که مدیر از ساکنان دستمزدی دریافت نکند، آیا بازهم مسئولیتی متوجه وی می شود؟ در این باره باید بدانید که این مسئولیت مطلق است و قانون تفاوتی بین مدیر با حقوق و مدیر بدون حقوق برای جبران خسارت قائل نشده است وقتی مقصر حادثه فرد دیگری باشد.

 

 

 

وقتی مدیر بهترین بیمه ساختمان را انتخاب نماید، چگونه پول آن را جمع آوری می نماید؟

مدیریت بیمه ساختمان، انتخاب بهترین بیمه ساختمان و بیمه کردن در برابر حوادثی مثل آتش سوزی، به عنوان یکی از هزینه های مشترک، توسط مدیر ساختمان قابل وصول است و اگر مدیر نرم افزار ساختمان را نصب نموده باشد، می تواند به عنوان هزینه بیمه ساختمان در اپلیکیشن تعریف نماید و ساکنین موظف به پرداخت آن هستند و همچنین می تواند برای مالکی که سهم خود را نمی پردازد نامه رسمی که اظهارنامه گفته می شود ارسال کند.

 

 

 

بیمه ساختمان و منازل مسکونی از امور حیاتی در زمینه مدیریت ساختمان است زیرا حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند. ممکن است هر لحظه حادثه‌ای رخ دهد و طی آن به انسان‌ها و ساختمان‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد شود. با توجه به افزایش قیمت‌ها و رواج گرانی، ساخت دوباره یک خانه ساده برای افرادی با درآمد متوسط بسیار سخت و حتی غیر ممکن است، چه برسد به ساخت منزل برای افرادی که درآمد پایینی دارند و جزو اقشار ضعیف جامعه هستند. به همین علت، بهترین راه برای این که خیال خودتان را از آینده راحت کنید، این است از بیمه ساختمان و منازل مسکونی استفاده کنید. در مواردی که مدیر ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان را نصب و راه .اندازی نموده است، هزینه بیمه بر عهده تمامی ساکنین است و بین واحد ها تقسیم می گردد.

 

خطرهای تحت پوشش بیمه تنوع بالایی دارد و دیگر نیازی نیست نگران انواع بلایای طبیعی که ممکن است به منزل شما آسیب بزنند و یا باعث سرقت لوازم منزل شما شوند، باشید. در این مقاله به بررسی دقیق‌تر بیمه ساختمان و منازل مسکونی و انواع آن، یعنی بیمه آتش‌سوزی، بیمه زلزله، بیمه سیل و بیمه سرقت می‌پردازیم.

 

بیمه ساختمان و تعریف کلی بیمه

بیمه به قراردادی گفته می‌شود که طی آن بیمه‌گر به بیمه‌گذار تعهد می‌دهد در صورت وقوع حوادث، خسارت وارد شده بر بیمه‌گذار را در ازای وجهی که دریافت کرده است، جبران کند و یا بخشی از خسارت را بپردازد. بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه یعنی همان وجهی که به بیمه‌گر پرداخت کرده است، جان و مال خود را تحت پوشش بیمه مانند بیمه ساختمان قرار می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بیمه همچون حساب پس‌انداز شما نیست که بتوانید هر وقت که تمایل داشتید از آن پولی دریافت کنید، بلکه نحوه دریافت پول به نوع قرارداد شما، میزان خسارت و نحوه پرداخت آن بیمه دارد.

 

زمان انتظار بیمه

زمان انتظار به مدت زمانی گفته می‌شود که بیمه‌گر می‌تواند بعد از گذراندن آن، از بیمه خود استفاده کند. این مدت برای شرکت‌های بیمه و انواع مختلف بیمه ساختمان و منازل مسکونی متفاوت است. برای مثال، اگر شما در یک شرکت بیمه، منزل مسکونی خود را بیمه آتش‌سوزی کرده‌اید، بعد از گذراندن شش ماه می‌توانید در صورت بروز حادثه، از بیمه خود استفاده کنید.

 

آیا امکان فسخ هرگونه بیمه از جمله بیمه ساختمان وجود دارد؟

بهترین بیمه ساختمان و معرفی انواع بیمه برای ایمن سازی ساختمان

 

امکان فسخ هر نوع از بیمه و هر نوع از بیمه ساختمان و منازل مسکونی وجود دارد. شرایط فسخ هر کدام از بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه متفاوت است و استثنائاتی وجود دارد که امکان فسخ آن‌ها وجود ندارد. بیمه‌گذار می‌تواند بعد از انجام مراحل قانونی، مابه التفاوت حق بیمه خود را دریافت کند.

 

آیا در صورت بروز شرایط بحرانی همچون زلزله که حتی شرکت بیمه را هم درگیر می‌کند، امکان پرداخت خسارت وجود دارد؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد، چگونه یک شرکت بیمه که خود از شرایط بحرانی همچون زلزله آسیب دیده است، می‌تواند خسارت منزل مسکونی شما را پرداخت کند؟! نیازی نیست نگران این مسئله باشید زیرا آن دفتری که شما در آن بیمه ساختمان را صورت گرفته است، تنها یکی از شعب یک شرکت بیمه بزرگ است. بنابراین خسارت شما پرداخت خواهد شد و شعب مختلف شرکت‌های بیمه در این موارد به یکدیگر کمک‌رسانی می‌کنند.

 

نکته: پرداخت بیمه نباید موجب سود بیمه‌گذار شود. به این معنا که اگر تفاوت قیمتی در بازار ایجاد شده باشد، در بیمه لحاظ می‌شود و بار دیگر قیمت‌ها سنجیده می‌شوند. این مورد در کشور ایران بسیار مهم است؛ زیرا بازار ایران در این شرایط اقتصادی ثبات ندارد و هر لحظه قیمت‌ها جا به جا می‌شوند و البته افزایش می‌یابند.

 

به همین دلیل قیمت‌ها با کارشناسی دوباره سنجیده می‌شوند و در صورت به توافق نرسیدن بیمه‌گذار و بیمه‌گر بر سر قیمت واقعی خسارت، طرفین می‌توانند از سه کارشناس برای سنجیدن هزینه خسارت استفاده کنند. کارشناس اول و دوم با نظر خود، کارشناس سوم را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین هر کدام از طرفین فقط یک کارشناس به طرف مقابل معرفی می‌کنند تا این دو با مشورت یکدیگر، نفر سوم را انتخاب کنند.

 

در قرارداد بیمه به چه مواردی باید توجه شود؟

در قرارداد بیمه باید به موارد مختلفی توجه کنید و پس از مطمئن شدن از تمامی موارد، فرم‌ها را امضا کنید و قرارداد ببندید. از جمله مواردی که باید در بیمه ساختمان و منازل مسکونی به آن توجه کنید، این است که موارد و شرایط پوشش بیمه چیست و چه مواردی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند، هزینه‌ای که شما پرداخت خواهید کرد چه مقدار است و در برابر خسارت، چه میزان به شما حق بیمه پرداخت خواهد شد.

 

انواع بیمه ساختمان و منازل مسکونی

بیمه ساختمان و منازل مسکونی انواع مختلفی دارد و حوادث مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد. از جمله خطرهای تحت پوشش بیمه منازل مسکونی، حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و حوادث دیگری مانند آتش‌سوزی و سرقت است.

 

بیمه ساختمان در رابطه با آتش سوزی

بیمه ساختمان و منازل مسکونی از نوع بیمه آتش‌سوزی زیرشاخه‌های مختلفی دارد. بیمه آتش‌سوزی در اصل منزل مسکونی شما را در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار بیمه می‌کند؛ اما این نوع از بیمه منازل مسکونی، شاخه‌های فرعی هم دارد که شما با پرداخت حق بیمه آن‌ها می‌توانید از خدمات بیمه بهره ببرید.

این شاخه‌های فرعی از این نوع بیمه ساختمان و منازل مسکونی شامل زلزله، سیل، طوفان، تندباد، سقوط بهمن، سرقت، سقوط هواپیما، طغیان آب دریا و رودخانه، ترکیدگی لوله آب، تندباد، گردباد، نشست و رانش زمین، شکست شیشه، سقوط بالگرد یا قطعات آن، برخورد اجسام خارجی، هزینه پاک‌سازی و جمع‌آوری ضایعات ناشی از خطرات مشمول بیمه، خرابی در اثر ضایعات ناشی از آب باران و برف و … می‌شود. شما می‌توانید با توجه به حوادثی که بیشتر در محله زندگی‌تان رخ می‌دهد، خانه خود را بیمه کنید. برای مثال، افرادی که در نزدیکی فرودگاه‌ها سکونت دارند می‌توانند از بیمه سقوط هواپیما استفاده کنند.

 

در این انواعی از بیمه منازل مسکونی که قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر بیمه‌ها دارد، نرخی که در بیمه‌نامه ثبت می‌شود با توجه به ارزش ساخت دوباره ساختمان در صورت خسارت دیدن و ارزش اثاثیه‌ای که در منزل مسکونی وجود دارد تعیین می‌شود. تمامی این هزینه ها با ذکر عنوان در نرم افزار ساختمان تعریف می گردد تا همه ی ساکنین .از آن مطلع گردند.

 

 

 

مدیریت بیمه آپارتمان از مهمترین وظایفی است که در مدیریت ساختمان نقش اساسی را دارا می باشد. زلزله حادثه‌ای است که می‌تواند خسارات زیادی را به بار آورد. در گذشته شاهد زلزله‌های شدید متعددی بوده ایم که بعضاً سرنوشت مردم یک منطقه را دچار تغییرات قابل‌توجهی نموده است. وقتی در یک منطقه نزدیک ما زلزله می‌آید، اولین نکته‌ای که به ذهنمان می‌رسد این است که اگر این اتفاق برای ما می‌افتاد چه کاری باید می‌کردیم؛ الآن چه کنیم تا در صورت وقوع این حادثه کمتر دچار خسارت شویم. یکی از این گزینه‌هایی که باید بررسی کنیم مدیریت بیمه آپارتمان در برابر زلزله است. باید ببینیم این بیمه چه ویژگی‌هایی دارد و آیا می‌تواند در برابر خسارات زلزله ما را قانع کند یا خیر.

 

 

 

مدیریت بیمه آپارتمان در برابر زلزله یا بیمه آتش‌سوزی

بیمه زلزله در واقع بیمه آتش‌سوزی است که پوشش زلزله هم دارد. بیمه آتش‌سوزی دارای پوشش‌های متعددی است. سیل و طغیان آب، طوفان و تندباد، ضایعات آب برف و باران، سرقت، ریزش کوه و موارد بسیار دیگری از جمله پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی است. زلزله نیز یکی از پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی است. بنابراین برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه زلزله و مدیریت بیمه آپارتمان، باید ابتدا با جزئیات و مشخصات بیمه آتش‌سوزی بیشتر آشنا شویم. بیمه ساختمان شامل هزینه هایی است که در صورت نصب و راه اندازی نرم افزار مدیریت ساختمان، تعریف آن به عنوان هزینه مازاد ممکن می باشد و همه ی ساکنین می توانند در جریان این هزینه قرار بگیرند.

 

 

 

جزییات بیمه آتش‌سوزی

همان‌طور که گفته شد مدیریت بیمه آپارتمان از امور واجب برای هر ساختمان می باشد. در ادامه باید افزود بیمه زلزله از جنس بیمه آتش‌سوزی است و یکی از پوشش‌های اضافی آن محسوب می‌شود. پوشش اضافی یعنی بیمه‌گزار در انتخاب آن اختیار دارد و اگر مایل باشد می‌تواند آن را در بیمه آتش‌سوزی خود داشته باشد. پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی که اجباری است و بیمه‌گزار باید آن‌ها را انتخاب کند عبارت است از:

 

آتش: ترکیب هر نوع ماده با اکسیژن که با تولید شعله همراه باشد در این دسته قرار می‌گیرد. در واقع منشأ اکثر حوادث آتش‌سوزی همین مورد است.

صاعقه: تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین که منجر به بروز خسارت شود نیز در دسته خطرات اصلی قرار می‌گیرد.

انفجار: در صورتی‌که انرژی زیادی بر اثر آزاد شدن ناگهانی گاز یا بخار صورت بگیرد و خساراتی به بار آورد در مجموعه این دسته از خطرات قرار می‌گیرد. هر نوع انفجاری تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار نمی‌گیرد. برای مثال انفجار ناشی از فعل و انفعالات هسته‌ای، توسط بیمه آتش‌سوزی پوشش داده نمی‌شود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت کسی که بیمه زلزله خریداری می‌کند در واقع بیمه‌ای می‌خرد که علاوه بر پوشش‌های آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه، پوشش زلزله را هم دارد. حال باید ببینیم پوشش زلزله چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه در صورت وقوع زلزله از بیمه‌گزار پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

مدیریت بیمه آپارتمان و پوشش‌های بیمه زلزله

بیمه زلزله یا پوشش زلزله بیمه آتش‌سوزی در برابر خسارات مالی وارد شده در حادثه زلزله از بیمه‌گزار پشتیبانی می‌کند. این بیمه در برابر خسارات جانی وارد شده پوششی ندارد و خسارتی تقبل نمی‌کند. در بیمه زلزله می‌توان هم ملک و هم لوازم و اثاثیه آن را بیمه کرد. حتی می‌توان فقط یکی از این موارد را بیمه کرد. برای مثال کسانی که مستأجر هستند می‌توانند فقط لوازم منزل خود را بیمه کنند و ملک را بیمه نکنند. این که مدیریت بیمه آپارتمان چگونه و برای چه بخش هایی انجام شود از توافقات مدیر و ساکنین می باشد.

 

حال بد نیست بررسی کنیم ببینیم نرخ بیمه زلزله چقدر است و چه عواملی بر آن تأثیر می‌گذارد.

 

 

 

عوامل مؤثر بر نرخ بیمه زلزله و مدیریت بیمه آپارتمان

نرخ بیمه زلزله بستگی به ملک و لوازمی دارد که قصد بیمه کردن آن‌ها را داریم. عواملی که بر نرخ بیمه زلزله ساختمان تأثیر می‌گذارند به تفکیک عبارتند از:

 

نوع سازه

وظیفه بیمه قبول ریسک حوادث مختلف است. بنابراین هر فاکتور و عاملی که این ریسک را تغییر دهد بر نرخ بیمه مربوطه تأثیرگذار بوده و به‌عنوان یک عامل قابل بررسی مطرح می‌شود. یکی از این عوامل نوع سازه است. ریسک زلزله و سایر خسارات تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی به نوع سازه ملک نیز بستگی دارد. تقسیم‌بندی سازه‌ها در شرکت‌های بیمه عبارت است از:

 

آجری

فلزی

بتنی

گلی و سنتی

بسته به اینکه ملک مورد نظر از چه جنسی باشد و ریسک خطرات آتش‌سوزی کدام یک از این موارد بیشتر باشد، قیمت بیمه زلزله نیز بیشتر می‌شود لذا در زمینه مدیریت بیمه آپارتمان باید دقت لازم را داشت.

 

متراژ ملک

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت بیمه زلزله ساختمان ، متراژ ملکی است که قصد مدیریت بیمه آپارتمان و بیمه کردن آن را داریم. هر چه ملک بزرگ‌تر باشد، قطعاً خسارت بیشتری متوجه مالک می‌گردد و ریسک بیشتری متوجه بیمه می‌شود. لذا این موضوع این بر نرخ بیمه زلزله تأثیرگذار خواهد بود.

 

هزینه ساخت هر مترمربع بنا

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر نرخ بیمه بیمه زلزله ساختمان ، هزینه هر مترمربع از بنایی است که قصد بیمه کردن آن را داریم. برای مثال قیمت بیمه زلزله برای ملکی با هزینه هر مترمربع 1 میلیون تومان با ملکی با هزینه هر مترمربع 4 میلیون تومان تفاوت دارد. هر چه هزینه ساخت هر مترمربع از بنا بیشتر باشد، قطعاً در صورت بروز زلزله خسارت بیشتری به بیمه‌گزار وارد خواهد شد.

 

ارزش لوازم منزل

درصورتی‌که قصد بیمه کردن لوازم منزل خود را داشته باشیم، ارزش این لوازم نیز بر قیمت بیمه زلزله ساختمان ، تأثیر می‌گذارد. همان‌طور که گفته شد می‌توان حتی ملک را بیمه نکرد و فقط لوازم منزل را بیمه کرد و خسارات وارد شده بر آن‌ها را در صورت بروز زلزله از بیمه دریافت کرد.

 

 

 

نحوه استعلام قیمت بیمه زلزله

حال که متوجه شدیم چه عواملی بر نرخ بیمه زلزله تأثیرگذار است می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توان استعلام قیمت بیمه زلزله را برای منزل خود دریافت کنیم. برای استعلام قیمت بیمه زلزله چند روش وجود دارد که قصد داریم مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم. روش‌های استعلام بیمه زلزله عبارت است از:

 

 

 

روش سنتی استعلام بیمه زلزله

در روش سنتی استعلام قیمت، باید به نماینده بیمه مراجعه کنیم یا با او تماس بگیریم و نسبت به قیمت بیمه زلزله مطلع شویم. مشکل این روش این است که امکان مقایسه را برای ما ایجاد نمی‌کند و برای اینکه بخواهیم نسبت به قیمت بیمه زلزله شرکت‌های مختلف مطلع شویم باید با چند نماینده بیمه تماس بگیریم یا به آن‌ها مراجعه کنیم. همچنین با این روش استعلام، معمولاً اطلاعاتی نسبت به بیمه زلزله کسب نمی‌کنیم و صرفاً نسبت به قیمت آن آگاه می‌شویم.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید