خرید خانه در جنت آباد تهران

بسیاری از ساکنین تهران تمایل دارند تا در غرب این شهر ساکن باشند. در همین راستا خیلی از افراد محله جنت آباد را برای سکونت انتخاب کرده‌اند و یا می خواهند به این محل نقل مکان کنند. برای خرید و فروش مسکن در جنت آباد بهتر است کمی بیشتر درباره تاریخچه این محله و امکانات آن بدانید. در این مطلب برای آشنایی کامل با این منطقه با ما همراه باشید.

بهترین محله جنت آباد
جنت آباد به سه محله تقسیم میگردد:

جنت آباد جنوبی
جنت آباد مرکزی
جنت آباد شمالی
در بین ساکنین غرب تهران و طرفداران سکونت در جنت آباد، جنت آباد جنوبی از مقبولیت بیشتری بهره میبرد که این مقبولیت دلایل متعددی دارد که به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

دسترسی: به دلیل دسترسی بسیار آسان و راحت بدون ترافیک به چندین اتوبان (در هر نقطه از جنت آباد جنوبی نهایت زمان رسیدن به اولین اتوبان کمتر از 5 دقیقه میباشد.)، از نظر دسترسی جنت آباد جنوبی از جهات مختلف به این شریانهای اصلی دسترسی دارد:
از جنوب به بلوار آیت الله کاشانی و اتوبان حکیم
از شرق به اتوبان شهید ستاری
از غرب به اتوبان شهید باکری
از شمال به اتوبان شهید همت
شکل شهر سازی و بافت خیابان های اصلی و فرعی و کوچه ها که بسیار منظم میباشد و مطابق اصول شهر سازی و معماری مدرن می باشد؛ و در بیشتر کوچه ها و خیابان های فرعی حتی عرض مناسب در نظر گرفته شده و با حساسیت شهرداری منطقه 5 در تمامی کوچه ها و محله ها ساخت و ساز ها به صورت استاندارد صورت گرفته است.
دسترسی به مراکز خرید بزرگ و اصلی مانند هایپر استار، کوروش و سمرقند.
آب و هوای مطلوب یکی دیگر از دلایل محبوبیت محله جنت آباد می باشد. به دلیل نزدیکی به کوهستان و ترافیک نسبتا کم نسبت به سایر مناطق تهران این محله از آلودگی هوای بسیار کمتری نسبت به بسیاری از مناطق تهران بهره می برد.
در جنت آباد جنوبی خیابان های چهار باغ شرقی و چهار باغ غربی و کوچه های منتهی به این دو خیابان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند، و به همین دلیل قیمت های ملک و آپارتمان در این کوچه ها و خیابان آن نسبت به سایر محله های جنت آباد بالاتر میباشد.

با توجه به رشد قیمت مسکن در چند ماه گذشته در کل مناطق تهران قیمت مسکن در منطقه 5 تهران و جنت آباد که جزء منطقه 5 میباشد نیز افزایش پیدا کرده است.

طبق آمار های رسمی بانک مرکزی و همچنین اتحادیه املاک تهران منطقه 5 در چند سال گذشته همیشه بیشترین تعداد معامله ها انجام شده در بین مناطق 22 گانه تهران را داشته است. این تعداد معامله های بالا در منطقه 5 تهران در حالی اتفاق افتاده است، که بیشترین درصد افزایش قیمت نیز باز در منطقه 5 تهران به ثبت رسید است، و همین دو نکته یعنی بیشترین درصد افزایش قیمت و بیشترین سهم خرید و فروش باعث شده که بازار خرید و فروش مسکن در منطقه 5 تهران بازاری بسیار جذاب برای دلالان مسکن باشد، و سود بسیار زیادی در این شرایط نصیب سرمایه گذاران ملک در منطقه 5 تهران شده است.

عموما خریداران تمایل و رغبت بیشتری جهت خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی نشان میدهند تا جنت آبادی و همچنین جنت آباد مرکزی دارای طرفداران بیشتری نسبت به جنت آباد شمالی میباشد.

این در حالی میباشد که لحاظ دسترسی اختلاف زیادی بین محله های فوق وجود ندارد، همچنین به لحاظ ترافیک و شهر سازی نیز تقریبا در یک سطح می باشند؛ اما به لحاظ آب و هوایی جنت آباد شمالی دارای آب و هوای بهتری نسبت به دو محله جنت آباد جنوبی و مرکزی دارد، و دلیل آن وجود سرانه فضای سبز بیشتر و همچنین نزدیک تر بودن به کوهستان است.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید