خرید خانه در ترکیه

سیمای منطقه

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ 1063 بازدید

خرید خانه در ترکیه

طی سال های اخیر خرید خانه در ترکیه رونق بسیار زیادی پیدا کرده است و به ویژه ایرانیان نسبت به خرید ملک در این کشور، پیشتاز بوده اند و طی چند ساله اخیر رتبه اول را در میان سرمایه گذاران خارجی در ترکیه داشته اند. ارائه حق شهروندی با خرید ملک در کشور ترکیه و سایر مزایای آن، باعث شده است که رشد چشمگیری در این زمینه شکل بگیرد. با توجه به اینکه در سایر کشورها اخذ پاسپورت و یا حتی اقامت انها برای ما ایرانیان شاید کمی سخت باشد اما در کشور ترکیه ما هم قادر به اخذ اقامت این کشور و هم با سرمایه‌گذاری در این کشور در مدت زمان بسیار کمی قادر به اخذ پاسپورت این کشور هستیم که از ارزش بالایی برخوردار می باشد. البته خرید خانه در کشور ترکیه برای ایرانیان مزایای دیگری نیز به همراه دارد که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 خرید خانه در ترکیه
با خرید خانه در ترکیه، البته در صورتی که شرایط لازم آن را رعایت کرده باشید، می توانید به اقامت دائم وحتی حق شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور دست یابید. در واقع به نظر می رسد که این مورد یکی از مهم ترین دلایل و مزایای خرید خانه درترکیه باشد. باید توجه داشته باشید که برای اخذ پاسپورت ترکیه باید ملک یا املاکی با ارزش حداقل۲۵۰ هزار دلارخریداری نمایید. البته توجه داشته باشید که درصورت خرید ملک با مبالغ پایین تر شما قادر به اخذ اقامت ترکیه هستید و الزامی به خرید خانه با مبالغ بالا نیستید و البته هرساله می توانید اقامت خود را به واسطه آن تمدید نمایید. توجه داشته باشید که این حالت نیز شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
مزایای خرید خانه در ترکیه
اخذ پاسپورت ترکیه
اخذ اقامت ترکیه
افتتاح حساب بانکی در ترکیه
امکان کسب درامد از اجاره خانه
افزایش قیمت ملک و کسب سود
امکان تمدید هرساله اقامت به واسطه ملک خریداری شده

نکات مهم خرید خانه در ترکیه
قیمت خانه در ترکیه با توجه به این که کدام شهر را برای خرید ملک انتخاب کرده باشید، تفاوت های زیادی دارد. عوامل تاثیر گذار بر قیمت ملک می توان به عوامل زیر اشاره داشت:
شهر ، محله، دسترسی، سال ساخت بنا، امکانات، آپارتمان معمولی، آپارتمان داخل شهرک، آپارتمان داخل برج و ….

سایر نکاتی که بهتر است به آنها توجه کنیم:
مطمئن شوید که ارزش خانه به طور واقعی تعیین شده است.
قبل از خرید از بدهی نداشتن خانه به بانک اطمینان حاصل نمایید.
در کشور ترکیه سعی کنید خانه ای بدون مستاجر خریداری نمایید، یعنی در حین خرید خانه خالی باشد، چرا که در بعضی مواقع مستاجر تمایل به تخلیه خانه ندارد و ممکن است باعث آزار واذیت شما شود.
اطمینان حاصل کنید که روند خرید ملک توسط افراد یا شرکت قابل اعتماد و دارای مجوزهای قانونی فعالیت املاک و مستغلات انجام شود.
بررسی کنید که اشتراک های خانه مانند برق، آب، تلفن، گاز بدهی قبلی نداشته باشد.
سوالاتی که در حین خرید باید به آن دقت کنید
آیا موقعیت مکانی خانه (آپارتمان) انتظارات من را برآورده می کند؟
آیا متراژ خانه برای من و خانواده ام کافی است؟
آیا قیمت خانه متناسب با بودجه من است؟
آیا دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی دارد؟
دسترسی به مراکز خرید چگونه است؟
آیا از نظر اجتماعی در محیط مناسبی قرار دارد؟
کیفیت ساخت ساختمان چگونه است؟
آیا ساختمان به بازسازی نیاز دارد؟
آیا قیمت خانه با ارزش بازار همخوانی دارد؟
آیا درهنگام فروش قادر به فروش خانه در مدت زمان کوتاه و با قیمت خوب خواهم بود؟
پس از پاسخ به همه این سوالات می توانید ببینید که خواسته های شما از یک خانه، برآورده شده است یا خیر. در صورتی که پاسخ ها مطابق با خواسته های شما باشد پس شما در مسیر درستی قرار دارید و به خانه رویاهایتان نزدیک شده اید. با این حال باز هم توصیه میکنیم در فرآیند خرید خانه عجله نکنید و با دقت فکر کنید و همه جوانب را بررسی نمایید، زیرا خرید خانه تصمیم آسانی نیست و ممکن است در صورت اشتباهی هرچند کوچک خسارات مالی زیادی متقبل شوید.
حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه
همانطور که در بالا اشاره شد قیمت خانه در ترکیه از فاکتور های زیادی تبعیت میکند و یک قیمت ثابت برای هر شهر یا منطقه نمی شود ارائه داد، اما به طور میانگین هزینه خرید یک خانه یک خواب یا سوئیت در آپارتمان معمولی در یک منطقه متوسط استانبول به طور میانگین ۷۰۰ الی۸۰۰ هزار لیر می باشد که البته برای سایر شهرهای این میزان کمتر خواهد بود. برای خرید خانه یک خواب در یک شهرک با امکانات رفاهی مناسب، 1.000.000 لیر الی 1.500.000 لیر باید هزینه کرد. یعنی با حداقل بودجه ۲ الی 3 میلیارد تومان (با نرخ تقریبی 2000 تومان به ازای هر لیر) می توان در شهر بسیار زیبای استانبول اقدام به خرید خانه و اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک نمود. همانطور که می دانید این میزان از قیمت خانه در شهرهای بزرگ ایران همچون تهران، اصفهان، کرج…به مراتب مناسبتر می باشد.

شرایط خرید خانه در ترکیه
در نظر داشته باشید که شما اجازه خرید خانه در مناطق روستایی را نخواهید داشت و باید در این خصوص دقت عمل به خرج دهید. با در نظر گرفتن شرایط ویژه فعلی که از سوی دولت ترکیه به خریداران ملک در این کشور، حق شهروندی اعطا می شود (ملک‌های با ارزش بالاتر از۲۵۰ هزار دلار)، خرید انواع آپارتمان و خانه در ترکیه توسط خارجی ها، به ویژه ایرانیان رونق گرفته است. توجه نمایید که خرید ملک در صورتی که بدون آگاهی از منطقه و میزان واقعی قیمت ها باشد ممکن است با ضررهای زیادی همراه باشید، لذا قبل از اقدام به خرید پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران متخصص ما در این زمینه مشورت نمایید. یکی از خدمات ویژه ما، ارایه گزارش کارشناسی قیمت ملک مورد نظر به صورت رایگان برای سرمایه گذاران محترم می باشد.
در کشور ترکیه افراد غیر متخصص و بدون مجوزهای قانونی بسیاری به دلیل استقبال ایرانی‌ها از خرید ملک در این کشور مشغول به فعالیت در زمینه مشاوره و فروش ملک به مهاجرین تازه وارد می‌باشند، لذا ممکن است بعضی افراد سودجو با مشاوره های اشتباه و یا صرفا سودجویی، باعث نابودی سرمایه‌ی یک خانواده شود و شخص خریدار پس از خرید ملک و کسب آگاهی نسبت به وضعیت واقعی ملک خریداری شده و یا محله و منطقه زندگیشان و یا حتی مشکلات حقوقی سند ملک، دچار ضررهای مالی گزاف شوند. حتما قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه مشاوره با متخصصین قانونی در این زمینه را توصیه می‌کنیم.
خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی
در کشور ترکیه برای املاک نوساز، امکان خرید به صورت اقساط نیز وجود دارد. توجه نمایید که این نوع خرید با خرید توسط وام بانکی که در کشور ایران وجود دارد متفاوت است، چرا که در این حالت طرف حساب شما شرکت سازنده و یا فروشنده می باشد و نحوه پرداخت و همچنین مدت زمان پرداخت درحین معامله تعیین می شود و ممکن است شرکت سازنده با توجه به بودجه ی خریدار، برنامه ای مناسب با شرایط پرداخت وی برای اقساط و مدت زمان آن تنظیم کند. شرکت ما بدلیل سابقه ی طولانی در امر فروش خانه در کشور ترکیه، طرف قرارداد با شرکت های سازنده ای که به صورت اقساط اقدام به فروش ملک در ترکیه می کنند، می باشد. بنابراین در صورتی که قصد خرید خانه در ترکیه به صورت اقساطی دارید با ما تماس حاصل نمایید.
پیش خرید خانه در ترکیه
یکی از روش های خرید خانه در ترکیه،همانند ایران خرید به صورت پیش خرید می باشد، به این صورت که پروژه در حال ساخت می باشد. یکی از بهترین مزایای این روش، خرید خانه با قیمت مناسب تر بوده و تا زمان ساخت کامل بازدهی خوبی برای خریدار دارد. از معایب این روش، به طولانی بودن مدت زمان تحویل خانه می توان اشاره کرد، بدین صورت که حتی ممکن است تا ۲ الی۳ سال مراحل ساخت پروژه طول بکشد. لذا در اینگونه موارد باید به اعتبار سازنده و پروژه دقت کافی نمود که در این حالت نیز توصیه اکید و همیشگی ما بهره مندی از متخصصین دارای مجوز قانونی در حوزه املاک و مستغلات می باشد.
مشاوره خرید ملک در ترکیه
با توجه به گستردگی شهر استانبول و همینطور تفاوت های زیادی که هم در فرآیند خرید و فروش ملک در کشور ترکیه نسبت به کشور ایران وجود دارد و هم تفاوت فرهنگی و گفتاری، ما به دلیل سالها تجربه زندگی و فعالیت در شهر استانبول و تسلط به زبان مردم این کشور و همینطور تسلط به قوانین خرید و فروش ملک و همچنین ارتباطات بسیار گستردهمان با سازندگان املاک، آماده خدمت رسانی به شما سرمایه گذاران عزیز در زمینه خرید و فروش و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می باشیم.

دکتر احمد عالی نژاد
Ahmad Alinejad – KW Platin

کافی است با ما در واتس آپ با شماره تماس 00905339504305

تماس بگیرید

و با ارسال کد hamyaram.com و  بیان نیازها و اهداف خود از بهترین مشاوره و تخفیف اسپانسرمان در خرید بهره مند شوید.

مشاوران ما بهترین پیشنهادهای سرمایه گذاری در شهر استانبول مطابق با نیازها، بودجه و اهداف شما را در مدت زمان بسیار کوتاه به شما عزیزان ارائه خواهند داد. منتظر تماس تان هستیم، با ما تماس بگیرید.
کلیه خدمات مهاجرتی از جمله دریافت اقامت توریستی، خرید خانه، اجاره خانه، اخذ پاسپورت ترکیه، دریافت گواهینامه ترکیه، اخذ پذیرش تحصیلی، ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی، دریافت شماره مالیاتی و… را با خیالی آسوده و مطمئن از ما بخواهید.

مصوبه جدید ژانویه 2022 دولت ترکیه در مورد پرداخت ها هنگام خرید ملک برای اتباع خارجی

 

طی روزهای گذشته اخباری مبنی برتصویب و اعلام قانون جدید خرید ملک برای اتباع خارجی در ترکیه و نحوه پرداخت مبلغ ملک صرفا بر حسب دلار و تبدیل معادل لیری آن در بانک مرکزی ترکیه در سایت های خبری و صفحات اینستاگرام و کانالهای اجتماعی به سرعت منتشر گردیده و از دیدگاه های متفاوتی این قانون تفسیر گردید و بعضا نادرست تفسیر گردیده یا بقدری نامفهوم توضیح داده شده که عملا متقاضیان خرید ملک در ترکیه دچار ابهام و سردرگمی شده و ارسال پول و تبدیل آن دچار استرس و نگرانی گردیده اند .

 

در ماه های اخیر ارزش برابری لیر ترکیه در مقابل ارزهای بین المللی به شدت دچار نوسان گردیده بود و این امر موجب اختلافات جدی میان خریدار و فروشنده در هنگام پرداخت و انتقال سند ملک می گردید و شاهد برهم خوردن برخی از معلاملات در طول هفته های گذشته بودیم.

لذا طی بخشنامه ای که در تاریخ 21/01/2022 از طرف دولت ترکیه صادر گردید، اعلام شده اتباع خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند الزاما باید معادل وجه معامله را بر حسب دلار، یورو و یا پوند انگلیس در بانک های ترکیه به لیر تبدیل نموده و در حساب لیری خود داشته باشند. همچنین خریدار باید قصد خود را از این تبدیل به بانک اعلام نمایند و با ارایه مشخصات ملک مورد نظر به بانک ” نامه رسمی تبدیل ارز به لیر” از بانک دریافت و به اداره ثبت املاک ترکیه (Tapü Müdürlüğü)، به عنوان یکی از مدارک لازم برای انتقال سند، ارایه نمایند.

 

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
تازه‌ترین قدیمی ترین
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
1
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید