چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم؟

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم؟

۱. ارتباطاتی مؤثر برقرار کنید

اگر خوش‌برخورد نباشید و ارتباطات ضعیفی داشته باشید، کارتان به‌خوبی پیش نخواهد رفت. مشاورین املاک خوب و باتجربه با مراجعین خود در ارتباطی پیوسته هستند و به آنها کمک می‌کنند تا در مورد قیمت‌ها، مشتریان، فروشندگان و اطلاعات مختلف دیگر دید درست و خوبی پیدا کنند.

به‌عنوان یک مشاور املاک موفق که به تمامی ابعاد بازار خرید و فروش ملک به‌خوبی اشراف دارد، باید با نظم و دقت شبکه‌ای ارتباطی برای خود طراحی کنید. چیزی مانند یک پایگاه داده از خریداران، فروشندگان، سرمایه‌گذاران و تمام ذی‌نفعانی که در جوش‌خوردن معاملات ملکی نقشی دارند. با این کار می‌توانید به شکل بهتری موارد مناسب را به هم پیوند دهید و در جریان شرایط بازار و تغییرات قرار بگیرید.

۲. فعال و پویا عمل کنید

اگر می‌خواهید یک مشاور املاک موفق باشید باید پویایی لازم را حفظ کنید و همواره به‌دنبال مواردی باشید که مناسب فروشنده یا خریدار است، و با دقت طرفین را در جریان نکات لازم بگذارید. در خلال این ارتباطات و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، امورات بهتر پیش می‌ٰروند و شاید با افراد جدیدی نیز ارتباط برقرار کنید که در نهایت به پیشبرد هرچه بهتر معاملات و راضی بودن طرفین مذاکره بینجامد.


مشاور املاک خوب باید شنونده‌ی خوبی هم باشد. یعنی به‌اندازه صحبت کند و به خواسته‌ها و نیازهای مراجعین‌اش دقت کافی داشته باشد تا بتواند آنها را به‌درستی برآورده کند. اگر می‌خواهید یک مشاور املاک موفق باشید، نباید فقط خودتان حرف بزنید و با بلبل‌زبانی سر همه را ببرید. خوب و دقیق گوش کنید تا با ارباب رجوع به یک نتیجه‌ی مشترک و مناسب برسید و به تمامی سوالات خریداران خانه به خوبی پاسخ دهید.۳. شنونده‌ی خوبی باشید.

 

۴. مشتریان را شخصیت‌شناسی کنید

اگر مشاور املاک خوبی باشید، باید مشتری را به سرعت و دقت بشناسید. شیوه‌ی ارتباط و هماهنگی با افراد مختلف متفاوت است. بعضی از افراد دوست دارند که از طریق تماس‌های مکرر با شما در ارتباط باشند. در حالی‌که عده‌ای دیگر تمایل دارند تا دورادور با شما ارتباط داشته باشند.

با شناخت اخلاق و روحیه‌ی مشتری راه ارتباط مناسب با او را پیدا کنید تا رضایت او هرچه بیشتر جلب بشود.

 

۵. حمایت‌گر و مشتری‌مدار باشید

مشاور املاک باید به‌خوبی از مشتری حمایت کند. زیرا فرایند خریدوفروش ملک کار دشواری است و استرس زیادی برای طرفین معامله در بر دارد. پس باید بتوانید به‌عنوان واسطه در معاملات این فشار و استرس را برای هر دو طرف کاهش بدهید، به عنوان مثال می‌توانید با توضیح مواردی که برای هر دوطرف مبهم است، از قبیل نکات حقوقی در خرید خانه یا اجاره ملک تجاری و همچنین موارد مهم در قرارداد اجاره نگرانی آنها را برطرف کنید.

اگر مشاور املاک مورد و معامله‌ی خوبی را پیدا و پیگیری کند، به نفع خودش نیز خواهد بود و می‌تواند حق‌العمل بهتری دریافت کند. پس حمایت و مشتری‌مداری به نفع همه خواهد

بود.

۶. معذوریت‌های زمانی را درک کنید

برای اینکه مشاور املاک موفقی باشید باید بتوانید معذوریت‌های زمانی مشتریان را در نظر بگیرید. باید بدانید که مشتری یا فروشنده در عجله و اضطرار است یا وقت کافی برای یافتن موارد مناسب‌تر و بهتر دارد یا خیر.

با دانستن محدودیت‌های زمانی و وضعیت مشتری راحت‌تر به او کمک خواهید کرد.

۷. هدف مشتری را شناسایی کنید

باید بدانید که هدف فروشنده از این معامله چیست. آیا به‌دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر است یا از روی احتیاج دست به فروش ملک خود زده است. خریدار چطور؟ بعد از خرید خانه آن را خواهد فروخت یا بازسازی می‌کند و در آن می‌نشیند.

باید بدانید که آیا صاحب‌خانه ارتباطات عاطفی و احساسی با خانه دارد یا خیر؟ مثلا روند معامله‌ خانه‌ای که منزل پدری بوده با فروش خانه‌ای که از میان تعداد زیادی متعلقات و املاک فرد برای فروش گذاشته شده است، کاملا متفاوت خواهد بود.

۸. خوش‌نام بمانید

مشاورین املاک موفق از شهرت خوبی میان مراجعین قبلی خود برخوردارند. آنها می‌توانند قبل از ورود به فرایند مذاکره و بازدید و… شما را به مشتریان و ارباب‌رجوعان اسبق خود ارجاع بدهند تا شما را از تأثیرگذاری‌شان مطلع سازند.

گذشته از اینها کسب تجربه در کار مشاور املاک مانند هر حرفه‌ی دیگری نقشی اساسی بازی می‌کند. اگر تازه‌کار هستید بهتر است نزد فرد باتجربه یا مشاوری خبره، کارآموزی کنید یا از او مشورت بگیرید و نظارتش را روی فعالیت‌هایتان داشته باشید. این روزها همه چیز تحت‌الشعاع فناوری قرار گرفته است.

امروزه به کمک توسعه‌ی برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در دنیای وب، فرایند جست‌وجو، خریدوفروش و رهن و اجاره ملک دستخوش تغییراتی شده است. برای اینکه بتوانید کار خود را به‌عنوان مشاور املاکی به‌روز و همگام با تکنولوژی پیش ببرید، باید این بسترها را به‌خوبی بشناسید و از آنها برای توسعه‌ی ارتباطات کاری‌ خود بهره بگیرید.

برگرفته از: چطور
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید