منشی/مسئول دفتر

مشاغل , وبلاگ

۳ اسفند ۱۴۰۱ 354 بازدید

منشی/مسئول دفتر

او وظیفه تنظیم جلسه‌ها، نامه نگاری، تنظیم انواع گزارش‌ها، کار با کامپیوتر و اینترنت و تایپ متون فارسی و انگلیسی را بر عهده دارد.

فردی منظم و متبحر در انجام کارهای دفتری هستید و دنبال کارهای خیلی تخصصی نیستید، شغل منشی گری یا مسئول دفتری برای شما مناسب است.منشی / مسئول دفتر مسیر ایرانی

در ادامه به تفضیل به معرفی شغل منشی می پردازیم. منشی در لغت به معنای ایجادکننده، بوجودآورنده و ابداع کننده‌ است. اما در کسب و کار و ادبیات روزمره منشی / مسئول دفتر به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد و از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه مسئول، توانایی تنظیم جلسه‌ها، نامه نگاری، تنظیم انواع گزارش‌ها از فعالیت‌های مختلف، کار با کامپیوتر و اینترنت و تایپ متون فارسی و انگلیسی برآید.

در برخی از شرکت ها نقش مسئول دفتر ها پر رنگ تر است و علاوه بر انجام وظایف قبلی به مدیریت امور داخلی شرکت، هماهنگی داخلی کارکنان و پاسخ به مراجعین تلفنی و حضوری نیز می پردازند.

به طور سنتی و در تمام دنیا خانم ها علاقه بیشتری برای انجام شغل منشی گری دارند. به عبارت بهتر خانم ها این شغل را بهتر از آقایان انجام می دهند و به همین دلیل درصد بیشتری از منشی ها را خانم ها تشکسل می دهند.

یک منشی خوب در این کار باید مهارت های نوشتاری و گفتاری بسیار خوبی داشته و در کار با کامپیوتر و تایپ متبحر باشد. همچنین منشی باید به جزئیات توجه کرده و بتواند فشار کاری زیاد را تحمل کند. اغلب منشی ها به صورت تمام وقت در محیط های اداری و دفاتر کار خصوصی مشغول فعالیت هستند.

 

وظایف منشی/مسئول دفتر
نگهداری مستندات و پیام های کاغذی و الکترونیکی

تنظیم و ثبت وقت ملاقات و جلسات مدیران

دریافت و رسیدگی به ایمیل های رسیده به حساب ایمیل عمومی شرکت

پاسخگویی به نامه ها و ایمیل های ارجاع شده از سوی مدیریت و سایر کارکنان

پاسخگویی به تلفن ها

کار با ماشین فکس، سیستم های تلفن و ویدئو کنفرانس و سایر تجهیزات اداری

تایپ نامه و تصحیح اشتباهات لغوی و گرامری آنها

کار با برنامه های کامپیوتری مانند Excel، Word، Access و سایر برنامه های نرم افزاری دفتری

و سایر وظایف عمومی و دفتری متناسب با نیازهای هر شرکت و حتی سلیقه مدیریت

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید