کارشناس/مدیر کنترل پروژه

مشاغل , وبلاگ

۳ اسفند ۱۴۰۱ 381 بازدید

کارشناس/مدیر کنترل پروژه

به عنوان مدیر پروژه شما باید انواع پروژه های کسب و کار را برنامه ریزی و مدیریت کرده و از به موقع انجام شدن و مطابق بودجه پیش رفتن آنها مطمئن باشید. مدیر پروژه می تواند در صنایع مختلف با میزان ریسک متفاوت از پروژه های تولید کامپیوتر یا نرم افزار تا نظارت بر پروژه های بزرگ ساخت و ساز کار کند.

همچنین مدیریت‌ پروژه برنامه‌ریزی و هدایت پروژه در چهارچوب زمان، هزینه و کیفیت مشخص به ‌سوی ایجاد نتایج مشخص‌ آن است.

مدیر کنترل پروژه فعالیت‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت را بر عهده دارد و سعی ‌دارد تا با استفاده‌ درست از منابع، نتایج مشخص و مورد انتظار را با هزینه‌ توافق‌شده‌ در موعد درست خود تحویل ‌دهد.

به بیان دیگر مدیر کنترل پروژه با بکارگیری دانش، مهارتها، ابزار و تکنیکهای لازم در اداره جریان اجرای فعالیتها، به رفع نیازها و انتظارات متولیان از اجرای پروژه کمک می کند. مدیر کنترل پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل بهره می‌گیرد.

در ادامه معرفی شغل مدیر پروژه، او باید برای زمانبندی، هزینه یابی و تحلیل ریسک های پروژه از نرم افزارهای مرتبط استفاده کند و امروز کامپیوتر از مهمترین ابزار در دست هر مدیر پروژه است.

محیط کار و ساعات کاری
ساعت کاری مدیر پروژه معمولا طبق ساعات کاری استاندارد است. اگرچه با توجه به نوع صنعت و پروژه می تواند متنوع باشد و گاهی برای انجام به موقع پروژه ها نیاز است که ساعات بیشتری کار کنند.

محل کار آنها معمولا در شرکت ها و سازمانها و یا محل پروژه می باشد ولی گاهی برای ملاقات با پیمانکاران و تامین کنندگان احتیاج به سفر کاری دارند. اگر روی پروژه ساخت و ساز کار کنند باید مرتبا به سایت های مختلف پروژه سر بزنند.

وظایف مدیر کنترل پروژه
تحلیل و ترسیم نیازها و خواسته های مورد نظر مشتری یا کارفرما به منظور ایجاد زبان مشترک بین تمامی ذی نفعان پروژه و امکان توافق بر روی نتایج و دستاوردهای انجام پروژه

توافق در خصوص زمانبندی ها، هزینه ها و منابع مورد نیاز بر اساس طرح اولیه

شکستن پروژه به مراحل مختلف و تهیه طرح و برنامه زمانبندی دقیق برای رسیدن به اهداف هر مرحله

انتخاب و هدایت تیم پروژه

مذاکره با پیمانکاران و تامین کنندگان مواد و خدمات

اطمینان یافتن از انجام به موقع هر مرحله از پروژه و مطابق با بودجه و استانداردهای کیفیت بودن آن

گزارش مرتب پیشرفت پروژه به مدیران ارشد یا مشتری

مدیریت ریسک برای جلوگیری از تاخیر در پروژه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد های آنلاین
مشاهده همه نظرات
0
عاشق دیدگاه شما هستیم، بهترین راه برای دلگرمی تیم پشتیبانی است.x
کلیک کنید